
Vi bruker energi på å kvitte oss med energi
På Husøy jobbes det med nye løsninger for hvordan bedrifter kan samarbeide om energi, overskuddsvarme og felles infrastruktur. Målet er å bruke ressursene smartere – og redusere presset på strømnettet.

På innsiden av Husøy – KTM Shipping
Onsdag samlet over 80 deltakere seg til nok en vellykket samling i besøksserien «På innsiden av Husøy». Denne gangen var det KTM Shipping som åpnet dørene og ga næringslivet et

Studietur til Hanstholm ga verdifull innsikt til hvitfiskprosjektet på Husøy
Denne våren har Sirkulære Husøy hatt praksisstudentene Henriette og Harald tilknyttet prosjektet gjennom Rogalaand Ressurssenter. Begge studerer Master of Science in Business, med fordypning innen regional økonomi og innovasjon, og

Fullt hus «på innsiden av Husøy» hos Karmsund Havn
Nærmere 70 deltakere samlet seg denne uken til nok en inspirerende samling i besøksserien «På innsiden av Husøy», i regi av bedriftsnettverket Sirkulære Husøy. Denne gangen gikk turen til Karmsund

Praksisstudenter jobber med mulighetsstudie for hvitfisk mottak på Husøy
Denne våren har Henriette og Harald praksisplass hos Rogaland Ressurssenter, knyttet til Sirkulære Husøy-prosjektet. Begge studerer Master of Science in Business, med fordypning innen regional økonomi og innovasjon, og jobber
Samlet aktører fra hele regionen for å diskutere fremtidens energideling
5.mars samlet vi aktører fra næringsliv, offentlig sektor og fagmiljøer til en workshop på Solastranden Gård. Tema for workshopen var energideling og industriell symbiose. Samlingen ble arrangert i samarbeid mellom
