Vi bruker energi på å kvitte oss med energi
På Husøy jobbes det med nye løsninger for hvordan bedrifter kan samarbeide om energi, overskuddsvarme og felles infrastruktur. Målet er å bruke ressursene smartere – og redusere presset på strømnettet. […]
På Husøy jobbes det med nye løsninger for hvordan bedrifter kan samarbeide om energi, overskuddsvarme og felles infrastruktur. Målet er å bruke ressursene smartere – og redusere presset på strømnettet. […]
Onsdag samlet over 80 deltakere seg til nok en vellykket samling i besøksserien «På innsiden av Husøy». Denne gangen var det KTM Shipping som åpnet dørene og ga næringslivet et
Denne våren har Sirkulære Husøy hatt praksisstudentene Henriette og Harald tilknyttet prosjektet gjennom Rogalaand Ressurssenter. Begge studerer Master of Science in Business, med fordypning innen regional økonomi og innovasjon, og
Nærmere 70 deltakere samlet seg denne uken til nok en inspirerende samling i besøksserien «På innsiden av Husøy», i regi av bedriftsnettverket Sirkulære Husøy. Denne gangen gikk turen til Karmsund
Denne våren har Henriette og Harald praksisplass hos Rogaland Ressurssenter, knyttet til Sirkulære Husøy-prosjektet. Begge studerer Master of Science in Business, med fordypning innen regional økonomi og innovasjon, og jobber
5.mars samlet vi aktører fra næringsliv, offentlig sektor og fagmiljøer til en workshop på Solastranden Gård. Tema for workshopen var energideling og industriell symbiose. Samlingen ble arrangert i samarbeid mellom
Denne uken gjennomførte vi kickoff for et nytt prosjekt i Sirkulære Husøy. Prosjektet har tittelen «Styringssystem for fleksible lokale energisamfunn», og har som mål å bidra til bedre utnyttelse av
Onsdag 3.desember samlet vi medlemmene i bedriftsnettverket Sirkulære Husøy til medlemsmøte hos SEAM, for å dele status i de ulike delprosjektene og diskutere veien videre. En viktig del av den
Denne uken hadde vi frokostmøte og bedriftsbesøk hos SEAM – en av reionens mest spennende industribedrifter. Det var fullt hus med 50 deltakere og engasjementet var stort! Gjennom bedriftspresentasjon og
Den 28. mai deltok Elin og Bjørn Oddvar på Vårseminaret 2025, arrangert av Rogaland Urban på Grand Hotel i Egersund. Som prosjektledere for Sirkulære Husøy var seminarets tema, industriell symbiose